Ahli perniagaan, penjawat awam dikompaun kerana melanggar garis panduan di pusat hiburan | Malaysia


Ahli perniagaan, penjawat awam dikhaskan untuk pelanggaran garis panduan di pusat hiburan. – gambar fail

JOHOR BAHRU, 16 Okt – Seorang ahli perniagaan dengan gelaran “Datuk” dan dua penjawat awam adalah antara 83 individu yang ditahan kerana melanggar prosedur operasi standard di bawah Fasa Tiga Rancangan Pemulihan Nasional.

Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, kesemuanya, berusia antara 16 dan 62 tahun, dikompaun antara RM2,000 hingga RM5,000, dalam serbuan yang dilakukan di tiga pusat hiburan di bandar itu dalam operasi yang dijalankan dari jam 1 pagi hingga 11 petang semalam.

Dia berkata pengusaha itu, dan penjawat awam, termasuk seorang wanita, berusia antara 35 dan 41 tahun, dikeluarkan kompaun itu dalam serbuan di kompleks Berjaya Waterfront, Stulang Laut.

Sebanyak 50 individu diperiksa di premis tersebut dan mengeluarkan kompaun tersebut, dengan 10 daripadanya, terdiri daripada wanita asing ditahan setelah mereka didapati tanpa dokumen perjalanan yang sah, serta 29 yang lain yang didapati positif dadah, katanya dalam kenyataan.

Katanya, serbuan kedua dilakukan di sebuah pusat hiburan di Taman Desa Jaya, Masai, di mana 17 individu dikeluarkan kompaun, sementara 16 yang lain dikompaun dalam serbuan di kawasan komersial Southkey Mosaic.

Jumlah kompaun yang dikeluarkan adalah RM357,000, yang merangkumi kompaun antara RM10,000 hingga RM25,000 yang dikenakan kepada pemilik ketiga-tiga premis itu, tambahnya. – Bernama

Artikel sebelum iniMalaysia memerlukan lebih banyak pengaruh sosial dalam pelbagai bidang
Artikel seterusnyaNanta meminta lebih ramai usahawan Sarawak untuk menceburkan diri dalam perniagaan francais